نوشته شده توسط : امین

اول اين نكته‌ها را بدانيد

براي خريد يك میز ناهار خوری مناسب ، بايد توجه كنيد كه ارتفاع ميز با مشخصات فيزيكي شما سازگار باشد. مثلا  اگر شما قدزياد بلندي نداريد نبايد سراغ  ميزهايي برويد كه  از حد عادي كوتاه‌ترند.  نگران انتخاب ميز مناسب هم نباشيد چون به‌راحتي مي‌توانيد تنوع را در ارتفاع ميزها در مراكز عمده خريد، ميزهاي آشپزخانه و ناهارخوري در تهران يعني در بازار مبل و بازار دلاوران احساس كنيد.  براي تشخيص يك ميز استاندارد بايد به اين شكل عمل كنيد؛ وقتي روي صندلي، پشت ميز مي‌نشينيد، بلندي ميز بايد تا قسمت زيرين قفسه سينه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نبايد بيشتر از 40 سانتي‌متر باشد، درغير اين صورت ميز حالت استاندارد ندارد، زماني‌كه شما روي يك ميز استاندارد غذا مي‌خوريد، بايد تمامي اعضاي بدن‌تان احساس راحتي كند. ميز نبايد آنقدر كوتاه باشد كه مجبور باشيد با خم‌كردن كمر خود غذا بخوريد يا  آنقدر بلند باشد كه احساس خفگي به شما دست دهد. صندلي بايد حالتي نرم و راحت داشته باشد و زاويه تشك زيرين تا تكيه‌گاه 90درجه باشد كه هضم غذا به‌راحتي انجام شود. زمان غذاخوردن هرچقدر بيشتر طول بكشد و شما هرچقدر با فاصله و آهسته‌تر غذا بخوريد، هضم غذا بهتر انجام شده و كمتر به دستگاه‌هاي بدن آسيب مي‌رسد اما اگر شما هنگام غذا خوردن احساس راحتي نكنيد و حالتي استاندارد نداشته باشيد، دوست داريد هرچه زودتر غذاي‌تان را تمام كنيد و به حالت اوليه بازگرديد.

محبوبيت 12 نفره‌ها!

اندازه میز ناهار خوری مانند تمام لوازم پذيرايي ديگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت‌وآمد مهمان بالا و پايين مي‌رود. اندازه ميز و صندلي‌هاي غذاخوري از 2نفره شروع شده و تا 24 و 28نفره هم مي‌رسد. بعضي از خانواده‌هايي كه خانه بزرگ و مجللي دارند از 2دست ميز و صندلي استفاده مي‌كنند. اكثرا يك دست 6 يا8نفره در آشپزخانه قرار مي‌دهند و يك دست 12 يا 24 نفره براي پذيرايي از مهمان در اتاق پذيرايي با غذاخوري مي‌گذارند ولي خريداراني كه خانه‌هاي با متراژ متوسط روبه‌بالا دارند از 12 نفره‌ها استفاده مي‌كنند كه فعلا پرفروش‌ترين و زيباترين مدل‌هاي روز هستند. ابعاد اين سايز (12نفره) به علت استاندارد بودن آن بسيار مناسب پركردن خانه‌هاي بزرگ است. به علت خريد زياد اين مدل‌ها، توليدكنندگان هم بيشتر روي اين مدل تاكيد دارند و زرق‌وبرق اين سايزها را بيشتر مي‌كنند تا خريداران را راضي نگه دارند.

از يك تا 50 ميليون تومان

اگر در بازار پرس‌و‌جو كنيد، مي‌بينيد كه يكي از لوازمي كه قيمت آن حد ندارد، میز ناهار خوری است. قيمت اين اجناس از 40هزار تومان (2نفره) شروع شده و حتي تا 50ميليون تومان هم ادامه دارد. كمترين قيمت‌ها از جنس چوب راش و سفيد هستند كه زياد بادوام و مجلل نيستند ولي ميزهاي استاندارد و پرهوادار و معروف چوب‌هايي خوب با قيمت‌هايي مناسب دارند. اگر مي‌خواهيد بين 5/1 تا 3 ميليون تومان هزينه كنيد، مي‌توانيد از برندهاي معروف ايراني با جنس‌هاي بادوام و با اندازه‌هاي 6 تا 12 نفره خريداري كنيد.

اگر مبلغ براي شما مهم نيست و مي‌خواهيد از بهترين اجناس روز دنيا خريداري كنيد برندهاي wood Modern و Italy style را به شما پيشنهاد مي‌كنيم زيرا بهترين برندهاي اين اجناس با بهترين چوب‌ها هستند. يك دست ميز و صندلي معمولي و با اندازه 12 نفره از اين برندها حداقل 7ميليون تومان قيمت‌گذاري مي‌شود.

به پايه‌ها دقت كنيد

بعضي از میز ناهار خوری  كه هم كم‌قيمت و هم از برند برخوردار نيستند، خيلي ساده و بدون دقت ساخته مي‌شوند و بسيار راحت هم از بين مي‌روند. زيرا به‌جاي استفاده از دوخت چوب و ميخ‌هاي منظم از چسب چوب براي وصل‌كردن پايه‌ها به ميز استفاده مي‌كنند.  بهترين اجناس از ميخ و دوخت‌هاي فلزي ساخته شده و از پرس‌كاري‌هايي با درجه‌هاي دمايي بالا برخوردارند. باتوجه كردن به فاصله‌ پايه‌ها و سطح ميز مي‌توان متوجه شد كه آيا جنس از نوع درست ساخته شده يا خير. اگر فاصله پايه‌ها نابرابر و زياد بود، حتما درست ساخته نشده و پس از مدت كوتاهي استفاده از بين مي‌رود يا در بهترين حالت نياز به  تعمير دارد. پس توجه به نوع ساختار ميز و صندلي هم از مهم‌ترين نكات خريد يك ميز و صندلي خوب و بادوام به حساب مي‌آيد.

سبك و مدل‌ها

تفاوت سبك و مدل‌ها اين امكان را به خريدار مي‌دهد تا از بهترين‌ها باخبر باشد.  مدل‌هاي شيشه‌اي بسيار زيبا و درعين حال بسيار سنگين و پرخطر هستند. مدل‌هاي چوبــي از محبــوب‌ترين‌ها هستند. بعضي از اين اجناس حاشيه‌هاي كنده‌كاري شده دارنــد و معـرق‌كاري‌هايي با سبك‌هاي مختلف روي آن دارند. مدل‌هاي گرد و مدل‌هاي مستطيل هردو محبوبند ولي مدل‌هاي مستطيل شكل چون راحت‌تر با فضاي خالي منزل هماهنگ مي‌شوند پرهوادارتر هستند. مدل‌هاي گرد بيشتر سبك چوبي- شيشه‌اي دارند‌ به گونه‌اي كه يك لايه چوب و يك لايه شيشه روي آن قرار مي‌گيرد كه مي‌توان گفت زيبايي خاص خود را دارد.

بهترين چوب‌ها براي ميز شما

بهترين میز ناهار خوری از نظر جنس و زيبايي از چوب‌هايي ساخته مي‌شوند كه درخت آن فقط در آمريكاي جنوبي رشد مي‌كنند. چوب درخت بامبو و چوب درخت سياه (Black) از چوب‌هاي مرغوبي هستند كه براي اين اجناس خريداري مي‌شوند. چوب درخت سياه بسيار مقاوم در برابر آب، رطوبت، سرما و گرماست. براي مقاوم‌تر كردن اين چوب‌ها آ‌ن‌ها را هم در سرماي شديد و هم در گرماي شديد تست مي‌كنند. اين چوب‌ها مغز بسيار مستحكمي دارند و براي همين بسيار گران‌قيمت هستند. بيشتر اجناس گران‌قيمت و برندهاي محبوب از اين نوع چوب‌ها ساخته مي‌شوند اما چوب درخت گردو هم براي اين اجناس بسيار مناسب است و اكثرا خريداران سراغ اين نوع چوب‌ها مي‌روند.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

یک متخصص ارگونومی در خصوص شرایط مناسب محیط کار برای افرادی که ساعت های طولانی با میز کامپیوتر کار می کنند و خصوصا کارمندان توضیحاتی داد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که ساعت های طولانی پشت میز کامپیوتر و صندلی می نشینند باید ارتفاع صندلی خود را به گونه ای تنظیم کنند که ران آن ها در راستای سطح زمین باشد و با زانو زاویه 90 تا 120 درجه بسازد.

به گفته این ارگونومیست پشتی صندلی نیز باید به گونه ای باشد که کمر فرد را حمایت کند و تکیه گاهی برای گودی کمر باشد.، زاویه مناسب بین محل نشستن و پشتی صندلی را نیز 110 درجه عنوان کرد که در این حالت ستون فقرات وضعیت طبیعی دارد.

وی تصریح کرد: صندلی ها باید دسته داشته باشند و دسته آن نیز بگونه ای باشد که وقتی دست فرد بر روی آن قرار می گیرد در همان ارتفاع بتواند به راحتی با موس و صفحه کلید کار کند و مجبور نباشد روی میز خم شود و یا شانه های خود را بالا ببرد.

ارتفاع صفحه کلید هم باید مناسب باشد، افزود: باید از قرار دادن بافت نرم دست بر لبه تیز میز خودداری شود، زیرا به مرور زمان باعث ایجاد بیماری گرفتگی کانال کارپال شده و گزگز، درد و بی حسی دست و مچ دست را به دنبال دارد.

این متخصص ارگونومی خاطرنشان کرد: فضای خالی بین زیر میز کامپیوتر  و صندلی نیز باید مناسب باشد، بگونه ای که وقتی فرد نشسته ران وی با لبه میز پنج تا 10 سانتی متر فاصله داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از زیر پایی برای افرادی که قد کوتاه دارند، افزود: این تیکه گاه که برای زیر پا استفاده می شود باید هفت تا 10 درجه به سمت عقب شیب داشته باشد و مانع از آویزان ماندن پاها شود.

ضیایی در خصوص اندازه موس هم یادآوری کرد: سایز موس باید با اندازه دست فرد متناسب باشد و بزرگ بودن موس موجب وارد شدن فشار به استخوان ها، اعصاب و ماهیچه های دست می شود.

به گفته ضیایی محل مناسب برای مانیتور هم شرایطی است که لبه مانیتور در راستای چشم کاربر باشد و فرد با چرخاندن 15 تا 20 درجه چشم بتواند مرکز مانیتور را مشاهده کند.

وی در خصوص وضعیت نور برای افرادی که ساعت طولانی با کامپیوتر کار می کنند هم ادامه داد: صفحه مانیتور باید با پنجره زاویه 90 درجه بسازد یعنی پشت سر و یا مقابل فردی که بامانتیور کار می کند، نباشد.

این ارگونومیست میز کامپیوتر تاکید کرد: افرادی که تایپ طولانی دارند باید برگه تایپ خود را درست کنار مانیتور قرار دهند تا از خم شدن سر و گردن خودداری شود.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

مبل کلاسیک از تغییر شکل و تحول چهارپایه ها، نیمکت ها… و میزهای ساده حاصل شد و این تغییرات تدریجاً و در طول زمان حاصل شد و این تغییرات تدریجاً و در طول زمان حاصل شد زمان ساخت نخستین مبل های اولیه را، به علت عدم دستیابی به نام سازندگانشان دقیقاً نمی توان مشخص کرد.

بعد از قرن ۱۵ بود که اولین مبل هایی که شناسایی شده اند نام سازندگان و صنعتگران خود را به همراه داشته اند.

در قرن ۱۸ میلادی مبل کلاسیک حجیم و پر زینت، انعکاسی از معماری و اماکن مذهبی آن دوران بود، قطعات قطور و خشک و خشن به مدد کنده کاری های حجیم همراه با نصب قطعات فلزی گران قیمت و سنگ ها و چوب های کمیاب تزیین می شدند و این مخصوص دورانی است که هنوز مهارت های فنی و تکنولوژی ماشینی نتوانسته بود توان سازندگان را افزایش دهد.

در عصر رنسانس، مهارت های فنی فوق العاده موجب پیدایش کنده کاری های بسیار عالی و بدیع نخست در ایتالیا و بعدها در آلمان، اسپانیا، فرانسه و بالاخره انگلستان گردید و دقیقاً مبل های دوره رنسانس از خطوط معماری ساختمان ها پیروی می کردند.

سبک های آن دوره به نام سلاطین نام گذاری شده بودند که از آن میان مبل کلاسیک تئودور، الیزابت، ژاکوبی، ویلیام، ماری، ملکه آن و لوئی فرانسه را می توان نام برد. و در برخی دیگر از نام سازندگان خود مایه گرفته بودند که از آن میان مبل های چیپندل Chippendale، (هپل وایت) Hepple white، آدام (ADAM) و شراتون (Sheraton) معروف ترین آنان هستند.

از قرن ۱۸ میلادی به بعد مبل های سنتی گسترش پیدا کرد و ارزش خود را در دهه های بعدی نیز حفظ نمود و حتی امروزه بعد از چندین قرن هنوز از این سبک ها استفاده می شود.

به منظور هماهنگ شدن با معماری تحول یافته مبل کلاسیک نیز بتدریج نه تنها از طریق فرم و سبک بلکه از نوع مواد و چوب نیز تغییر یافت. چوب های مختلفی مثل بلوط، سرو، آبنوس، گردو، شاه بلوط بتدریج جایگزین چوب گردو و ماهاگونی شدند.

در اواخر قرن ۱۷ از چوب گردو و به میزان قابل ملاحظه ای در ساخت مبلمان استفاده می شد. تزئینات مبل کلاسیک در گذشته غالباً در تداخل با مفهوم کاربردی و استفاده و اتلاف وقت قرار می گرفت.

این امر هنرمندان سازنده را به سمتی سوق داد که بتوانند به صرف انرژی و وقت قرار می گرفت. این امر هنرمندان سازنده را به سمتی سوق داد که بتوانند با صرف انرژی و وقت کمتر، محصولاتی مقاوم و زیبا و حتی المقدور به صورت ماشینی خلق کنند و در واقع از مصالح به کار رفته حداکثر استفاده را به عمل آوردند.



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

زندگی امروز آنقدر با کامپیوتر گره خورده که کمتر خانه ای را می توان یافت که اثری از کامپیوتر در آن نباشد و حتی می گویند هر کسی کار کردن با کامپیوتر را بلد نباشد، بی سواد است. اما نشستن پشت مانیتور یا چیدن وسایل روی میز کامپیوتر، راه و رسمی دارد که اگر درست اجرا نشود، ممکن است به کاربر آسیب وارد کند.

شرکت ما در زمینه تولید و فروش انواع میز کامپیوتر و میز ناهار خوری و همچنین بوفه و مبل کلاسیک فعالیت میکند.

میز کامپیوتر

میز را می توان به سه قسمت تقسیم کرد:

۱ قسمتی که به ندرت از آن استفاده می شود (عقب میز)

۲ قسمتی که گاهی از آن استفاده می شود (وسط میز)

۳ قسمتی که همیشه از آن استفاده می شود (جلوی میز)

طرز چیدن وسایل

قسمت اول که سطح انتهایی میز کار است و به ندرت از آن استفاده می شود، فقط مکانی جهت نمایش است. اشیایی همچون مانیتور، عکس، ساعت، گلدان، جای مداد و خودکار و بلندگو در این ناحیه قرار می گیرند. قسمت دوم، سطح میانی میز است. در اینجا اشیایی قرار می گیرند که گاهی از آنها استفاده می شود؛ لوازمی مثل تلفن، ماشین حساب و ... قسمت سوم، سطح جلویی میز کار است. در اینجا وسایلی قرار می گیرند که همواره کاربرد دارند؛ مثل کیبورد یا همان صفحه کلید، موس و موس پد. یادتان باشد میزهایی که صفحات جداگانه ای برای صفحه کلید و موس دارند، زیاد مناسب کار نیستند.

نحوه قرار گرفتن مانیتور

مانیتور باید به صورتی استقرار یابد که:

۱ در قسمت اول باشد.

۲ روبروی صورت باشد به گونه ای که هنگام کار با آن بتوان بالاترین نقطه مانیتور را مشاهده کرد یا به عبارت دیگر چشم کاربر به موازات بالاترین قسمت مانیتور باشد و فاصله مانیتور از چشم کاربر نیز بین چهل تا هفتاد سانتیمتر باشد.

نحوه قرار گرفتن صفحه کلید

صفحه کلید هرگز نباید در ارتفاعی بالاتر یا پایین تر از سطح میز باشد. به عبارت دیگر صفحه کلید باید دقیقا روی میز و در قسمت سوم و روبروی مانیتور باشد. در این حالت زاویه بین بازو و ساعد هنگام کار نباید از نود درجه تجاوز کند. نکته دیگر در مورد صفحه کلید، نحوه قرار گرفتن مچ دست ها روی آن است. هر دو مچ کاملا به موازات هم روی صفحه کلید به نحوی قرار گیرند که هر یک نیمی از صفحه کلید را پوشش دهند.

جمع شدن مچ دست به سمت داخل یا خارج اصولی نیست. زاویه داشتن کف دست نسبت به مچ نیز باعث آسیب خواهد شد. بسیاری از کاربران پایه های زیر صفحه کلید را باز می کنند تا به آن زاویه دهند.

این کار بدترین حالت برای مچ دست است. بهترین حالت برای کیبورد آن است که نسبت به میز، کمترین زاویه را داشته باشد.

صندلی کامپیوتر

خیلی ها پس از خریدن کامپیوتر، به منظور صرفه جویی اقدام به خرید صندلی کامپیوتر یا صندلی مهندسی نمی کنند و از صندلی های معمولی بهره می برند. این موضوع وقتی خطرناک می شود که از صندلی چوبی و صندلی غیرمتحرک استفاده کنید.

حتی با منطق اقتصادی هم این کار به صرفه نیست چون ممکن است با استفاده از صندلی های چوبی و غیراستاندارد، در آینده دچار بیماری های مفصلی و حرکتی شوید. توصیه می شود هنگام خرید کامپیوتر، یک میز و صندلی مخصوص هم تهیه کنید که هم زیبایی مبلمان محل کار و زندگی شما را افزایش دهد و هم باعث جلوگیری از بروز بیماری های ناشی از کار با کامپیوتر می شود. صندلی که برای این کار تهیه می کنید، باید این ویژگی ها را داشته باشد:

متحرک، دوار و با پایه چرخدار باشد.

ارتفاع صندلی قابل تغییر باشد تا بر اساس قد شما به گونه ای تنظیم شود که به راحتی با صفحه کلید کامپیوتر کار کرده و صفحه مانیتور را ببینید.

صندلی بر اساس وزن شما، دارای مفصل هایی باشد که بتواند حرکات شما را تنظیم کند.

پشتی صندلی باید به صورتی طراحی شده باشد که از بروز کمردرد و دردهای مفصلی جلوگیری کند.

محل نشستن آن از جنسی باشد که سُر نخورید.

حداقل چهار پایه باشد (هر چه بیشتر، بهتر) و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای داشته باشد.

تنظیم صندلی کامپیوتر

چگونگی تنظیم صندلی کامپیوتر هم قابل تامل است که باید آن را جدی گرفت.

مرحله اول: درست روبروی صندلی بایستید. در این حالت زانوها باید با محل نشستن در یک راستا باشند. به عبارت دیگر زانوها با محل نشستن تماس داشته باشد. در این حالت محل نشستن تنظیم شده است.

مرحله دوم: روی صندلی بنشینید. در این حالت قسمت داخلی زانو با لبه صندلی باید به اندازه یک مشت جمع شده کاربر فاصله داشته باشد. توجه داشته باشید که زانو باید زاویه ای حدودا نود درجه داشته باشد.

مرحله سوم: تکیه گاه یا پشتی باید به نحوی تنظیم شود که دقیقا قسمت انحنا یا تورفتگی کمر را پر کند.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

رنگ ديوار و مبلمان

رنگ دیوار

انتخاب رنگ مناسب برای فضای آپارتمانی، بخصوص آپارتمانهای با متراژ کم بسیار مهم است. رنگها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب، انتخاب رنگهای روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است.

شرکت ما در زمینه تولید و فروش انواع میز کامپیوتر و میز ناهار خوری و همچنین بوفه و مبل کلاسیک فعالیت میکند.

اصولا” رنگهای روشن باعث می‌شوند که فضا بزرگتر به نظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور، فضا زنده‌تر به نظر می‌رسد. یکی از رنگهای مناسب آپارتمان، رنگ استخوانی روشن است که علاوه بر داشتن شفافیت و روشنی، با بیشتر رنگهای وسایل منزل همنشینی دارد و کمپوزیسیون مناسبی را ایجاد می‌كند.

براي ایجاد تنوع در رنگ، می‌توانید در قسمت دیوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگهای متنوع استفاده كنيد.

نوع کفپوش

براي پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی می‌توان بهره گرفت؛ از جمله سرامیک‌ها، پارکتهای طرح چوب‌، موکت و … . اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیک، می‌بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی كنيد، زیرا استفاده از رنگهای تیره در کف، فضا را فشرده‌تر نشان می‌دهد.

البته استفاده از رنگ‌های بسیار روشن مثل سفید نیز معایبی به همراه دارند، یکی از معایب آن یکدست شدن فضا است که براي برطرف کردن یکدستی آن می‌توان از یک قالیچه در زیر میز مبل استفاده کرد.

یا اینکه در میان سرامیک‌ها طرح‌هایی با رنگهای متفاوت را به کار گرفت. در صورت استفاده از پارکت نیز می‌بایست نکات گفته شده را رعایت و رنگهای روشن طرح چوب را انتخاب کرد.

چیدمان مبلمان

انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگهایی مثل کرم روشن یا حتی سفید به زنده تر کردن فضا کمک بیشتری كرده و فضا بزرگتر به نظر می‌آید. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی‌المقدور مبل‌هایی با اشکال هندسی صلب یا بدون منحنی انتخاب شود.

در مورد نحوه چیدمان آن، بهتر است مبلها را تقریبا چسبیده به دیوارها قرار دهيد، علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبلها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسبتری را ایجاد كنند. در صورت امكان سعی کنید وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار دهید تا از هدر رفتن کوچکترین فضاها نیز جلوگیری شود. اگر در جلوی پنجره‌ها از پرده‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنید بهتر است رنگ آنها نیز روشن انتخاب شود.

نورپردازی

نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا برعهده دارد. استفاده از نور مناسب و یکنواخت در آپارتمان، خفگی محیط را از بین می‌برد، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسبتر است.

در صورت ضعیف بودن نور طبیعی، کمبود آن را با به کارگیری نور مصنوعی جبران كنید. سعي كنيد از پرده‌های عمودی یا کرکره‌ای استفاده نکنید، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می‌كنند.

پرده‌های پارچه‌ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره‌های آپارتمان محسوب می‌شوند زیرا نور را به خوبی از خود عبور می‌دهند. استفاده از نورپردازی موضعی بر روی قاب‌ها و … نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا می‌شود.

گیاهان آپارتمانی

در ساختمانهای حیاط دار، کمبود طبیعت به وسیله ایجاد باغچه در کناره‌های حیاط جبران می‌شود. اما برای جبران آن در آپارتمان، می‌توان از گلدانهای کوچک که در گوشه‌های فضا قرار می‌گیرند استفاده کرد.

سعی کنید گلدانها را در کنار پنجره‌ها یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیوارها قرار دهید، زیرا معمولا گوشه دیوارها بدون استفاده می‌مانند.

در نهايت اينكه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگهای روشن در طراحی داخلی آپارتمان استفاده کنید.

شاید این سئوال برایتان پیش آید که بکارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی‌کند؟ در جواب باید بگویيم این هنر شماست که با استفاده از قابها و وسایل تزیینی کوچک با رنگ‌بندی متنوع، فضا را جذاب‌تر می کند



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

دوره هاي انواع مبلمان

اشرافیت فرانسه، هنر دكوراسیون و مبلمان را به اوج شكوفایی رساند و در طی 500 سال شاهكارهای جاودانه ای به جهان عرضه كرد

شرکت ما در زمینه تولید و فروش انواع میز کامپیوتر و میز ناهار خوری و همچنین بوفه و مبل کلاسیک فعالیت میکند.

در طول پنج قرن هنر دكوراسیون و مبلمان هیچگاه ییا تغییر شكل ناگهانی نداشته است، هر سبك پیش درآمدی است برای سبك بعدی و ادامه آنچه كه بطور كلی در سبك های دكوراسیون اروپایی به چشم می خورد و دقت آمیخته به وسواس كارگران در به وجود آوردن گوشه ها و ریزه كاریهای مختلف است. طراحان و كارگران مبل ساز در ضمن سعی داشته اند كه زیبایی و هماهنگی را نیز به هم آمیزند.

واضح است كه این گروه كثیر به وسیله عده زیادی مشتری هنردوست و ثروتمند كه تعدادشان در قرون گذشته اروپا زیاد بوده است، تشویق شده اند، به همین علت است كه هنر دكوراسیون و مبلمان در اروپا این چنین شكفته شده است و كشورهای مختلف بویژه فرانسه از این نظر صاحب سبك شناخته شده اند.

برای شروع طبقه بندی سبك های مبلمان و دكوراسیون اروپا باید قرون وسطی را به عنوان نخستین دوره انتخاب كرد و به ترتیب پیش رفت.

قرون وسطی: از قرون وسطی مبلمان زیادی در دست نیست، مبلهای هنری و وسایل زندگی ارزشمند گرانقیمت در قرون وسطی در انحصار اربابها بود و به همین علت تعداد آنها روی هم رفته چندان قابل توجه به نظر نمی رسد. اولین گروهی كه سعی كرد مبل سازی وساختن وسایل خانه را به یك هنر ظریف تبدیل كنند، نجاران قرون وسطی بودند و اولین چوبی كه به كار بردند، چوب درخت بلوط بود. تركیب آهن و چوب هم از خصوصیات قرون وسطی است، دستگیره های بزرگ آهنی، نبشی هایی كه برای استحكام بیشتر به كار برده می شدند و قفلهای مختلف.

در اواخر قرن چهاردهم مبل سازی دیگر یك هنر به شمار می رود و از این به بعد تغییرات و تحولات چشمگیر و قابل توجه هستند. كنده كاریها روز به روز بیشتر می شود و ظرافتی كه در طرحهای كنده كاری شده دیده می شود، بیش از پیش ارزش این هنر را بالا می برد.

وسایلی كه در این دوران بیش از هر وقت دیگر ساخته می شوند، به ترتیب عبارت است از بوفه، صندوقهای بزرگ، نیمكت، تخت خواب و صندلی ویژه ارباب ها.

دوران رنسانس: ایتالیا نخستین كشوری است كه از قرن پانزدهم با اعجاز زیاد، یادگاریهای گذشته را باز می یابد و به سوی هنر قدیم رو می گرداند.

از این زمان تا نیمه اول قرن هجدهم دوران باستان روی هنر و بخصوص هنر دكوراسیون، معماری ومبلمان تأثیر می گذارد، قصرهای برج و بارودار جای خود را به خانه های بازتر با فضای روشن تر می دهد. زندگی آرام تر می گردد و تجمل پرستی آغاز می شود، چوب درخت بلوط جای خود را به چوب گردو می دهد كه روشن تر و نرم تر است و خیلی راحت تر تغییر می پذیرد.

یكی از هنرهای اختصاصی دوره رنسانس، جاسازی مرمر، فلزات گرانبها، عاج و استخوان درون چوب است. این هنر جدید به علاوه هنر كنده كاری جلا و شفافیت خاصی به وسایل ساخته شده می دهد، چون در این دوره به هم آمیختن رنگها مد روز است.

نیمه اول قرن هفدهم «سبك لویی سیزدهم»

در این سبك هنرمندان ایتالیا بیش از سایر هنرمندان سهم دارند، در این دوره وسایل خانه بیش از گذشته سنگین و ثابت می شدند، مبل ساز و طراحان دكوراسیون توجه زیادی به راحتی وسایل خانگی دارند، به همین دلیل مبل و صندلی تشك دار با روكش پارچه به وجود می آید و به طرح و نقش روی پارچه اهمیت بیشتری داده می شود و كنده كاری روی چوب ارزش خود را از دست می دهد، هنر ویژه سبك لویی سیزدهم هنر خراطی روی پایه ها و دسته های میز و صندلی است.

سبك لویی چهاردهم: در میان تمام سبكهایی كه به نام پادشاهی خوانده شده است، هیچ یك در حقیقت به اندازه سبك لویی چهاردهم به سلیقه و خواسته های شخصی پادشاه وابسته نبوده است، این پادشاه مقتدر و مستبد با داشتن روحیه تجمل پرستی و هنردوستی مجموعه اعجاب آوری از مبلمان  کلاسیک و وسایل خانه را در قصرهای متعدد خود گردآوری كرده بود كه از نظر ظرافت، هماهنگی و طرح بی نظیر است.

یكی از خصوصیات مهم سبك لویی چهاردهم، فرم كج و عقب رفته پشتی صندلیها و مبلها است كه راحتی بیشتری به آنها می دهد. رنگ كردن چوب مبلها به رنگ طلایی نیز در این دوره به اوج شكوفایی خود می رسد، بطوری كه رنگ آمیزی چوب های كنده كاری شده نیز هنری ظریف و قابل توجه به شمار می رود.

در دوره لویی چهاردهم مبلمان جدیدی به نام كتابخانه یا قفسه های كتاب هم به وجود می آید كه تا این دوره در هیچ یك از سبكها دیده نمی شود.

سبك رژنس: این سبك به علت خستگی شدید هنرمندان از طرحهای پیچیده و كنده كاریهای ظریف، همچنین توجه پادشاه و درباریان به سبك های ساده تر و فانتزی تر به وجود آمد. توسعه این سبك را در نیمه اول قرن هجدهم شاهدیم كه اسكلت بندی ها تقریباً حفظ شده اند، ولی دیگر تجمل پرستی تا حد زیادی از بین رفته است و ساده گرایی در تمامی زمینه ها دیده می شود.

سبك لویی پانزدهم: از این دوره به بعد است كه هنرمندان و طراحان مختلف اروپایی دوباره از زیر تسلط هنر دوران باستان شانه خالی می كنند و به ابداع سبكی به تقریب مستقل اقدام می كنند تا به ریزه كاریها.

در این دوره مبلهای پشت بسته كه پهلوهای آن به قسمت پشتی وصل است، ابداع می شود و یك بالشتك اضافی نیز به مبلها اضافه می گردد تا به این ترتیب راحتی آنها از هر جهت تضمین شود و در همین راستا هنر نقاشی روی چوب رونق می گیرد، برنزكاری نیز از ویژگی های مهم سبك لویی پانزدهم است.

سبك لویی شانزدهم

با شروع پادشاهی لویی شانزدهم بار دیگر سبك های مبلمان تغییرات محسوسی پیدا می كنند و یكی از زیباترین سبك های دوران گذشته اروپا و بویژه فرانسه را به وجود می آورد. شاید بیشتر زیبایی و ظرافت این سبك مدیون «ماری آنتوانت» ملكه فرانسه باشد.

از ویژگی های مهم سبك لویی شانزدهم سبك خراطی مارپیچ پایه های صندلی و مبل و میزها است. از طرف دیگر رنگ آمیزی چوب به رنگهای روشن سفید، مغز پسته ای و طوسی روشن هم از اختراعات این دوره است. برای مبل های مجلل تر رنگ طلایی همچنان پابرجاست.

سعی هنرمندان در این دوره بیشتر این بوده كه مبلمان ها و تزئینات را تكمیل كنند، ابداع ویترین با شیشه های بزرگ مستطیل شكل از كارهای تازه این دوره می توان شمرد، به این ترتیب محفظه ویژه ای برای نگهداری اشیای گرانبها در سالن های اشرافی به وجود آمد.

با شروع انقلابهای بزرگ در اروپا، هنر دكوراسیون و مبلمان تا حد زیادی از رونق می افتد، در این دوران سعی و كوشش مبل سازان و هنرمندان بر این است كه تا حد امكان به سادگی رو كنند



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1395 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد